În fiecare an, sunt trilioane de căutări pe Google – oamenii caută orice, de la zboruri până la idei de cadouri pentru sărbători. Deși caută deseori aceleași răspunsuri, modul în care caută se schimbă constant. De exemplu, 15% din căutările zilnice sunt noi.1
Pentru a vă ajuta să ajungeți la mai mulți consumatori fără a fi nevoie de liste exhaustive de cuvinte cheie, la sfârșitul anului trecut am început să acceptăm echivalența dintre cuvintele cheie cu potrivire exactă și variantele apropiate ale acestora.
În săptămânile următoare, modificatorul potrivirii ample și cuvintele cheie cu potrivirea expresiei vor deveni, de asemenea, echivalente cu acele cuvinte din termenul de căutare cu aceeași semnificație ca a cuvântului cheie.2
În medie, ne așteptăm ca advertiserii care utilizează modificatorul potrivirii ample și cuvinte cheie cu potrivirea expresiei să înregistreze cu 3-4% mai multe clicuri și conversii pentru aceste cuvinte cheie. Dintre noile clicuri, se estimează că, în medie, 85% vor fi net noi, ceea ce înseamnă că nu sunt acoperite de cuvintele cheie existente.
Trafic mai mult și mai relevant cu modificatorul potrivirii ample
Cuvintele cheie cu modificatorul potrivirii ample se potrivesc cu termenii de căutare care includ aceleași cuvinte ca și cuvântul cheie sau variantele sale apropiate. Cuvintele potrivite pot fi în orice ordine, fără a pune condiția ca acestea să fie adiacente.
Variantele apropiate ale modificatorului potrivirii ample au inclus, până acum, numai greșeli de ortografie, forme de singular sau plural, cuvinte cu aceeași rădăcină, abrevieri și accente. De acum înainte, variantele apropiate vor include și cuvinte cu aceeași semnificație cu a cuvântului cheie.
Să presupunem că sunteți peisagist și folosiți +serviciu +tuns + gazon drept cuvânt cheie. Anterior, afișarea anunțurilor dvs. era declanșată de termeni de căutare precum „servicii pentru tuns gazonul” sau „serviciu de tuns gazonul și bordurat”. Acum, aceleași anunțuri pot fi afișate când se caută termeni gen „servicii de tuns iarbă și grădinărit” sau „prețuri servicii pentru tuns iarba”.
Noile potriviri conțin, ambele, aceeași semnificație ca a cuvântului-cheie, respectiv servicii de tuns gazonul.
Trafic mai mult și mai relevant cu potrivirea expresiei
Cu ajutorul cuvintelor cheie cu potrivirea expresiei, anunțurile se pot afișa când termenul de căutare include cuvântul cheie sau variante apropiate ale expresiei exacte folosite în cuvântul-cheie, urmate sau precedate de alte cuvinte. Similar actualizării cuvintelor cheie cu modificator al potrivirii ample, aceasta include acum termeni de căutare care conțin cuvinte cu aceeași semnificație cu a cuvântului cheie.
De exemplu, să presupunem că dețineți aceeași companie de servicii de peisagistică și folosiți cuvântul cheie cu potrivirea expresiei „serviciu de tuns gazonul”. Anterior, termenii de căutare precum „prețuri servicii tuns gazonul” sau „prețuri servicii tuns sezonier gazon” ar fi putut declanșa afișarea anunțurilor dvs. În săptămânile care urmează, anunțurile se pot afișa când se caută „serviciu tuns iarba lângă mine” sau „servicii locale tuns gazon”.
Păstrați controlul și flexibilitatea
În contextul acestor actualizări, este important să păstrați controlul și flexibilitatea impuse de compania dvs. Iată de ce am modificat și preferințele privind selecția cuvintelor cheie. Dacă un termen de căutare se potrivește cu un cuvânt cheie cu potrivire exactă, cu potrivirea expresiei sau cu modificator al potrivirii ample care există în cont, nu vom permite potrivirea termenului de căutare respectiv cu un alt cuvânt cheie cu potrivirea expresiei sau cu modificator al potrivirii ample care este acum eligibil pentru aceeași licitație ca urmare a acestei actualizări.
De exemplu, să presupunem că folosiți expresiile cheie „serviciu tuns gazon” și „serviciu tăiat iarbă”. Dacă termenul de căutare „serviciu tuns gazon lângă mine” se potrivește cu cuvântul cheie „serviciu tuns gazon”, această potrivire va exista în continuare. Nu vom permite cuvântului cheie „serviciu tăiat iarbă” să declanșeze afișarea unui anunț la termenul de căutare „serviciu tuns gazon lângă mine”, chiar dacă acum „serviciu tăiat iarbă” este acum eligibil pentru a se potrivi cu termenul de căutare.
Pentru a beneficia la maximum de aceste viitoare modificări, vă recomandăm următoarele:
- monitorizați performanțele: traficul poate fluctua din cauza acestor modificări, deci faceți ajustări după necesități, cum ar fi modificarea sumelor licitate sau întreruperea cuvintelor cheie.
- luați în considerare cuvintele cheie negative: consultați periodic raportul privind termenii de căutare și folosiți cuvintele cheie negative pentru a exclude potrivirile nedorite. Actualizarea nu afectează cuvintele cheie negative, care nu se potrivesc cu variantele apropiate.
- implementați licitarea inteligentă: folosește tehnologia Google de învățare automată pentru a optimiza sumele licitate în timp real, pentru fiecare licitație. De fapt, va reduce sumele licitate la licitațiile în care anunțurile sunt mai puțin relevante sau unde nu este de așteptat o performanță adecvată.
Pentru a afla mai multe despre opțiunile de potrivire a cuvintelor cheie, accesați Centrul de ajutor Google Ads.
Articol publicat de Brandon Ervin, manager de produs, Google Ads
1 Date interne Google, mai 2019.
2 Această modificare se va implementa în limba engleză în săptămânile următoare, respectiv în celelalte limbi pe parcursul anului 2020.
3 Deși depunem toate eforturile pentru a potrivi traficul existent cu cuvintele cheie, există situații rare când acest lucru nu este posibil. De exemplu, dacă o campanie este limitată de buget, este posibil să nu fie eligibilă să apară la toți termenii de căutare.
[sursa support.google.ro]